Nieuwe regels RSPO Communicatie & Claims

Per 1 september 2015 gelden de nieuwe regels van de RSPO Communicatie & Claims. Leden van de RSPO krijgen een jaar de tijd om deze nieuwe regels door te voeren. Hieronder de belangrijskte wijzigingen.

  1. Logo/Trademark gebruik. Leden van de RSPO kunnen het RSPO trademark gebruiken voor bedrijfs- en productcommunicatie. Het RSPO corporate logo mag na augustus 2016 alleen nog maar gebruikt worden door het RSPO secretariaat.
  2. Trademark licentie. Nieuwe leden van de RSPO ontvangen automatisch een licentie om het RSPO trademark te gebruiken. Huidige leden moeten deze licentie nog wel apart aanvragen. Dit kan hier.
  3. Retailers trademark. Retailers kunnen ook een eigen RSPO trademark licentie krijgen.
  4. 'Partial Claims'. Een nieuwe claim is mogelijk voor producten met ten minste 50% gecertificeerde palmolie in de vorm van Identity Preserved, Segregated of Mass Balance. Bij deze producten moet een vermelding staan met '50% mixed'. Voorwaarde is dat het overige percentage is afgedekt met Book & Claim certificaten.
  5. Negatieve Claims. Van de RSPO leden wordt verwacht dat ze negatieve claims over palmolie, de RSPO en haar doelstellingen vermijden.

Voor het complete document klik hier. Bij vragen kunt u contact op nemen met het secretariaat van de Task Force of de RSPO.