Ter voorbereiding


1. Breng uw palmolieverbruik in kaart

  • Welke van mijn producten bevatten palmolie?
  • Wat voor een type palmolieproducten en hoeveel hiervan gebruik ik als ingrediënt?
  • Wie zijn mijn directe leveranciers? En wie zijn de leveranciers van mijn directe leveranciers?

2. Stel een commitment op

  • Wat voor een committent past het beste bij mijn bedrijf?
  • Wat zijn de uitdagingen en moeilijkheden om dit commitment te halen?
  • Wat voor een soort duurzame palmolie is er momenteel verkrijgbaar?
  • Heeft mijn bedrijf genoeg capaciteit en resources om dit commitment te behalen?
  • Wat zijn mijn extra kosten?
  • Wil ik het gebruik van duurzame palmolie claimen op mijn product?

3. Ontwikkel een tijdsplan

  • Wat zijn mijn doelen en tussendoelen en wanneer kan ik deze behalen?
  • Welke handelssystemen passen hier het beste bij?
  • Hoe kan ik mijn leveranciers bij mijn tijdsplan betrekken?

4. Implementatie en monitoring

  • Kan mijn leverancier aan mijn eisen voldoen?
  • Wanneer mijn leverancier moeite heeft om aan mijn eisen te voldoen, hoe kan ik tot een goede en pragmatische oplossing komen?
  • Houd ik mijn voortgang bij en communiceer ik hierover?
  • Wat is mijn duurzame palmolie gebruik in vergelijking met andere bedrijven?
  • Welke volgende stappen kan ik nog maken?

Voor het beantwoorden van bovenstaande vragen kunt u gebruik maken van het menu aan de linkerkant op deze pagina. Neem voor verdere vragen contact op met de Task Force.